عـشـق شـادی مـی آورد
وقت وب گردی که میشه هیچ کجا ایران وب نمیشه
ایران وب رقابت نمی کند ؛ رقابت می آفریند

آیا می خواهید رابطه عاشقانه تان پس از ازدواج با همسرتان ادامه پیدا کند؟ بررسی های جدید نشان می دهد برای این کار باید شادمانی و بهروزی همسرتان را بالاتر از خواسته های شخصی تان قرار دهید...

به گزارش وب ام دی در این نظرخواهی به وسیله دانشگاه شیکاگو که روی ۱۳۰۰ نفر انجام شد، که ۶۰ درصد آنها ازدواج کرده بودند، پرسش اصلی در مورد احساساتی بود که به آن «عشق نوع دوستانه» می گویند. یافته های این نظرخواهی این بود:

زن و شوهرهایی که مقدار زیادی عشق نوع دوستانه نسبت به همسرشان داشتند، ازدواج شادمانه تری داشتند.

در افراد متاهل یا مجرد عشق نوع دوستانه نسبت به فرد دیگری که برای شخص مهم شمرده می شد با میزان بالاتر شادمانی عمومی همراهی دارد.

این بررسی بخشی از «نظرخواهی اجتماعی عمومی» است که به وسیله دکتر تام دبلیو اسمیت در مرکز پژوهش ملی نظرات در دانشگاه شیکاگو انجام شد.

به عشق انسان دوستانه خودتان نمره بدهید

اگر می خواهید بدانید عشق انسان دوستانه تان در چه حدی است؟ نظر موافق یا مخالف خود را در مورد این جملات بیان کنید:

ترجیح می دهم که خودم رنج ببرم نه کسی که به او عشق می ورزم.

من نمی توانم شادمان باشم مگر اینکه کسی را که به او عشق می ورزم مقدم بر خودم قرار دهم.

من معمولا علاقه مندم آرزوهای خودم را قربانی کنم تا بگذارم آرزوهای فردی که او را دوست دارم، تحقق پیدا کند.

من به خاطر کسی که دوستش دارم، همه سختی ها را تحمل می کنم.

در مجموع اکثریت افرادی که در این نظرخواهی شرکت کرده بودند با این عبارت موافق یا کاملا موافق بودند.

تقریبا از هر ۱۰ نفر مورد بررسی ۹ نفر با عبارت اول موافق یا کاملا موافق بودند. حدود ۷ نفر از هر ۱۰ نفر با عبارت دوم موافق یا کاملا موفق بودند. حدود ۸ نفر از هر ۱۰ نفر نیز موافق یا کاملا موافق با دو عبارت آخر بودند.

اسمیت می گوید: «افراد متاهلی که میزان بالایی از عشق انسان دوستانه را نسبت به همسران شان ابراز می کنند، ازدواج های شادمانه تری دارند.» او می گوید: «بنابراین ثابت می شود نوع دوستی یا انسان دوستی که معمولا به عنوان کمک کردن به دیگران بدون توقع دریافت چیزی تعریف می شود در نهایت به نفع فرد تمام خواهد شد.» اسمیت می گوید: «افراد ازدواج کرده در صورتی که این نوع چشم انداز فداکاری شخصی و ترجیح علائق دیگری نسبت به علائق خودشان در رابطه با همسرشان داشته باشند، ازدواجی بسیار شادمانه تر خواهند داشت.» به گفته او عشق نوع دوستانه می تواند چرخه مثبتی را در روابط همسران ایجاد کند. او می گوید: «وقتی می گویید خواسته های همسرم مقدم بر خواسته های خودم است او این رفتار را تحسین می کند و او نیز سعی می کند به همین شیوه با شما برخود کند و به این ترتیب رابطه میان شما مستحکم تر می شود و به ازدواجی سعادتمند می انجامد.»

زن و شوهر ها با احتمال بیشتری ممکن است این عشق نوع دوستانه را نسبت به افراد ازدواج نکرده نشان دهند. اما نوع دوستی برای هر فردی یک مزیت محسوب می شود. دکتر اسمیت می گوید: «داشتن عشق نوع دوستانه نسبت به فرد دیگری که به او اهمیت می دهید، می تواند بر میزان شادمانی کلی شما در زندگی بیفزاید.» او می گوید: «انسان ها می توانند هم خودخواه باشند هم فداکار. گاهی ما به خودمان تنها به عنوان موجوداتی رقابت جو و به دنبال منافع مادی فکر می کنیم، اما واضح است که روان انسان قابلیت های بسیار بیشتری از اینها دارد.»


گردنبند بسیار زیبا نقره به همراه آب زمزم و آیت الکرسی

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 15 بهمن 1389برچسب:عـشـق شـادی مـی آورد ,
ارسال توسط محمد رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی